LOREDANA AVAGLIANO
Installazione su lastra di metallo galvanizzato , terracotta invetriata e ingobbio colorato, terzo fuoco oro.
The study of archetypal forms and of the representation of symbolic geometry is at the origin of this work. The awareness that there are no random signs around us and within us and that all things follow ordered structures forces us to reflect on the ancestral meaning of signs and symbols, in the continuous human struggle of coming to terms with duality through aspiration to the Total, to the ONE. In this context, new graphic symbols are insinuated as signs of a digital technology that today, although in an immaterial dimension, are strongly present in the life of every human being.
Lo studio delle forme archetipiche e della rappresentazione della geometria simbolica è all’origine di questo lavoro. La consapevolezza che non ci sono segni casuali intorno a noi e dentro di noi e che tutte le cose seguono strutture ordinate ci costringe a riflettere sul significato ancestrale dei segni e dei simboli, nella continua lotta umana del venire a patti con la dualità attraverso l’aspirazione al Totale, all’UNO. In questo contesto si insinuano nuovi simboli grafici come segni di una tecnologia digitale che oggi, pur in una dimensione immateriale, sono fortemente presenti nella vita di ogni essere umano.
- She graduated in Political Science from I.U.O University Federico II of Naples, she studied languages in Paris and Boston.
- Trained with master ceramist Pierino Pisapia from 1998 to 2004
- Numerous exhibitions in Italy and abroad
- Producing earthenware jewelry
- Teaching children ceramics